Bastuflotten

Du bokar enklast bastun genom vårt bokningssystem nedan. Här klickar du på aktuellt datum, då kommer aktuella lediga bokningsblock fram. Sedan klickar du på aktuellt bokningsblock och följer sedan instruktionerna för bokning och betalning. Du kan enkelt betala  Swish.

Vi använder oss av ett samarbete med biljetto.com som möjliggör denna enkla hantering för
oss. Det finns om ni skulle behöva även möjlighet att boka två block i följd om 2 timmar ej
skulle räcka till.

De block som vi erbjuder är:

• 10.00-12.00
  • 12.00-14.00
  • 14.00-16.00
  • 16.00-18.00
  • 18.00-20.00

Vår bastu är gratis för Vikarby Båtklubbs medlemmar, varje medlem som bokar skall fylla i
medlemskoden ”xxxxxxxx” som medlemmarna även använder för hemsidans informationsmaterial och inloggning. För icke medlemmar så kostar bastubadet 250 kr per tidsblock och du betalar via hemsidans instruktioner och betalning.

OBS. Ta med egen ved, lämplig längd på veden ca 30 cm och elda med förstånd. Har du inte tillgång till egen ved kan du köpa ved hos Sjö Apan under deras öppettider.

Fungerar ej detta för dig så kan eller genom ett mail som skickas till
bastu@vikarbybatklubb.se eller att du ringer till vår ansvarige för bastun, Jeanette Harkén 0706894049 eller Kasper Harkén på tel 070 9699039

Vi har några enkla regler som vi ber att du följer i samband med bad:

1. Lämna bastun ren och snygg när du/ni badat klart
  2. Ta med skräp och annat, så bastun är tom när ni lämnar den
  3. Bada aldrig ensam och ha uppsikt på den som kliver ner i badet.
  4. Trä säkerhetslinan över handleden och koppla den i stegen innan du kliver ner i vattnet.
  5. Ta med egen ved, lämplig längd på veden ca 30 cm och elda med förstånd
  6. Ta upp stegen och i samband med vinterbad ber vi även att du skall lägga tillbaka locket över vaken

Vid olyckshändelse ring 112

Sedan har vi inom båtklubben några trivselregler som vi givetvis önskar att du tar hänsyn till såsom:

1. Bryggområdet runt bastun skall hållas fri från uppläggning av eget material/utrustning.
  2. Bilparkering skall ej ske på piren utan skall ske på parkeringsplatsen vi badplatsen.