Båtklubben

Vikarbyns Båtklubb

Här erbjuder vi nya som gamla medlemmar båtplats, allt från plats för liten roddbåt till stora husbåtar. Vi har även en gästhamn för dom som vill besöka oss.

Vi har även Siljans enda båtmack och även möjligheter att tömma latrin vid tankbryggan.

Det finns ett antal grillplatser om man vill ha en mysig stund med underbar utsikt över Siljan och även möjlighet finns att basta i vår bastu flotte, fritt för medlemmar och övriga kontaktar hamnkaptenen.

Under sommaren håller Sjöapan öppet med en liten servering med godsaker och ett mysigt läge direkt vid båtmacken. Vi har även en fin klubbstuga och ett lusthus som kan disponeras fritt för medlemmar och övriga kontaktar hamnkaptenen.

Många kommer ner och badar hos oss under varma sommardagar, badvänligt för barn.

Vi kan även erbjuda uppställningsplats inomhus under vintern för medlemmarna mot en mindre kostnad.

Bakgrund om

Vikarby båtklubb

Vikarby båtklubb har varit aktiv sedan 1986. 10 år senare, 1996, hade klubben 40 medlemmar, för att ytterligare 10 år senare år 2006 ha vuxit till 58 medlemmar. Nu 2023 och 36 år senare har vi 110 båtplatser samt 40 husvagnsplatser och ca 150 medlemmar

DJI_0103
IMG_20210811_115741

Vi stoltserar med

Båt-macken

Ett samarbete med Dalviks Kvarn i direkt anslutning till servering / restaurang.

Vi stoltserar med

Sjö Apan

Ett samarbete med Bistro Apan med sommar öppen servering / restaurang.

DJI_0103

Ekonomi

Framtidsvision

I samarbete med vikarby samfällighetsförening för en framtida strandlinje  med flertalet båthus, campingplatser och nytt område för båtplatser.